søndag, januar 30, 2011

Apropos Hortensia

Det er jo en av yndlingsblomstene mine. Men jeg er ikke alltid like flink til å holde de levende.
Denne fikk jeg nyttårsaften og den holder enda! Krysser fingrene for at jeg klarer det en måned til? De under her derimot, de er en annen historie......jeg klarer ikke å finne ut hvor mye vann de skal ha. Enten får de for mye eller for lite....stakkars blomster.

Men de er iallefall kjempefine! de gir meg iallefall deilig vår stemning :-)
Det er snart februar folkens. Våren kommer da , gjør den ikke? Evig optimist.....

2 kommentarer:

  1. Heisann!
    Jeg sliter også med hortensia, og i hvert fall primulaer. De går den sikre død i møte her i huset! Hortensiaen min er i hvert fall veldig tørst, og henger med hodet veldig fort. Vanner og vanner den blomsten, nesten daglig. Ja, ja... den kostet bare 39,90, så da får vi se hvor lenge den varer. Primulaer er penger ut vinduet, så jeg nøyer meg med bildene av dine :-)
    Ha en fin fin søndag!

    SvarSlett
  2. Hortensia er så vakker
    Pleier å kunne holde liv i de ganske lenge, men Primula er nesten bare dagsblomst hos meg
    Så selv å vakre de er nytter det bare ikke, har prøvd alt mulig..
    ja nå er det snart februar så da nærmer vi oss enda mer våren... deilig

    SvarSlett