onsdag, februar 29, 2012

En overraskelse fra 1870

Har endelig fått opp kommoden som fulgte med huset da vi kjøpte det for mange år siden. Har vært litt usikker på hvor jeg skal ha det, men fant ut at jeg vil ha den i stua med barna's spill i. Lettere for de å finne spillene sine, og så rett ved spisestua, der vi pleier å spille.

Så kommoden ble bært opp og jeg begynte å ta ut skuffer og begynte å skrubbe ut kjeller lukta.

 

Så ser jeg på innsiden står det 12 Februar 1870! Wow , jeg visste kommoden var gammel, men ikke sååååå gammel.


Dette gledet mitt antikk-elskende hjerte!


Ser ut som signaturen er Mathias Hansen/Hanson (litt usikker på slutten der)


Og så litt usikker på om det står Snikkestad, og hva de to initialene øverst står for også.
Uansett så er det gøy å finne noe sånt ut om et møbel som har stått ubrukt i så mange år.

Desverre så er det kun et skuffe-beslag som er helt. Men da er det å gå på skattejakt på bruktmarkeder og antikksjapper og se om man finner noe lignende.



Nøkkelringen til den ene skuffen er jo kjempesjarmerende! Må bare pase litt på- har et par nøkkelgale barn i huset. De har hatt dilla på nøkler siden de kunne krabbe. Ikke sjeldent besteforeldre har måttet lete overalt etter noen nøkler de har lånt....




Nå tørker kommoden og lufter seg godt før vi tar den inn i stuen. Det gleder jeg meg veldig til!



3 kommentarer:

  1. Hei!
    Så artig å finne noe sånt da!!
    Kjempe flott kommode!
    Du har det så kjempekoselig du har det i hjemmet ditt,
    det vil jeg titte mere på!!
    Legger meg til som følger hos deg jeg!

    Ønsker deg en NydeligFlott onsdag!

    SvarSlett
  2. Så gøy, den var jo flott!

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  3. Oi, fantastisk! Jeg elsker selv gamle ting, og denne var virkelig fiiiin:) Utrolig artig at det står skrevet både dato og signatur inni, en riktig så fin skatt ja:))

    God onsdagskveld til deg:)
    Klem Janne:)

    SvarSlett