lørdag, februar 02, 2013

Februar og litt nærmere en deiligere årstid

Veldig og fort januar passerte. Men det er egentlig helt greit, for når det er mest is, holke og møkkaføre, så vil jeg bare ha våren. Og jeg gleder meg til å pynte opp uterommet igjen. Gleder meg til å sitte her og se og lukte på rosene.


Kose seg med grillmat,og gode venner.


Vi fikk heldigvis brukt denne uteplassen mye ifjor selv om vi ikke var så heldige med sommerværet. Med pledd og mye tente lys hjelper mye.


Jeg er veldig glad for at vi bor i et land med alle årstidene og at vi har overgangene fra det ene sjarmerende til det andre. Men jeg må innrømme at våren og sommeren er de beste :-)


Det er jo koselig  nå også, med tente lys og fyr i peisen, en kopp te, men jeg foretrekker å plante blomster, holde på i hagen, til og med luke er helt greit. Så lenge det ikke er altfor mye luking, hehe.


Pynte opp med gamle bruksting.


Ta masse bilder, og sammenligne med hvordan man pyntet opp året før. For det blir aldri helt likt....


Masse masse blomster, overalt.


Begynner å bli kjent med hvilke blomster som trives hvor nå. Men å prøve ut nye er også gøy. Lurer på om oliventreet kommer til å klare seg gjennom vinteren nå. Ser ut som det har kommet et par nye grener på den allerede....


Det som også er deilig med stor hage er at man kan ha mange ulike sitteplasser som man kan bytte på med. Verandaen brukes mye på vår parten, mens gresset fortsatt er litt bløtt.



Og så er det greit med et lite kafesett i nærheten av dukkestua til ungene. Vi kan spise lunsj her, mens de spiser lunsj inni dukkehuset.  Iår skal dukkehuset får en veranda på den ene siden så har de også "eget uterom" der de bestemmer litt. (Mor har jo alltid noe å komme med, hehe)


Eller lene seg tilbake i de deilige stolene her, med et blad og en flaske vann......




Det er til og med greit med regn noen ganger, siden vi sitter tørt og  lunt under "pavilliongen"


Passet bra med dette innlegget nå. Så at Franciskas Vakre Verden har nå konkurranse for bilder i diverse rom. Hun skal skrive ny bok - Sanselige Rom så nå må jeg lage flere innlegg med bilder fra rommene våre her i huset. Gøy å være med på konkurranser! Bare for å være med også. Men tar hun med et av dine bilder, så får man et eksemplar av boken. Den har jeg lyst på. Hennes bok Sanselig Jul har jeg sett mye på i julen. Utrolig mye flott inspirasjon der!

Da avslutter jeg for denne gang og kommer tilbake når med flere innlegg når jeg har tatt bilder rundt omkring :-)

Ha en deilig lørdag!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar