fredag, august 17, 2012

Potting sheds

Eller det lille huset i hagen som vi kaller det. Vi holder på å pusse opp det lille huset i hagen vår. Det fikk en ansiktsløftning innvendig for et par år siden da vi gjorde den om fra en "potting shed" til lekehus for ungene.

Men utvendig har det ikke blitt gjort noe med siden det ble bygget for 50 år siden, før iår. Skiftet vinduer og kledning, og malt døra. Ehem, i en knall grønn farge. Hehe.

  

Vi har jo snakket om hvilken farge, og lille blomster finn sa "hvis mamma får bestemme så blir vel det hvitt også da vel!"
Men jeg foreslo oransj som er yndlingsfargen hans, og knall rødt eller svart eller grønt. (Håpet selvfølgelig at noen av de ungene min skulle ligne litt på meg og si hvitt blir det peneste)

Men de 3 ble enige om grønt. Og jeg tenkte, ja grønt sklir fint inn i en hage, litt blikkgang og forestilte meg den duse nydelige 50 talls grønn fargen som fakisk var inne i lekehytta deres før oppussingen. Og jeg var da fornøyd med valget.


De dro sammen med Handymannen på malebutikken, og kom hjem med en grønn farge ja, men ikke så veldig likt det jeg hadde oppi hodet mitt, hehe. Denne er vel mer en sjøgrønn farge som gjør seg på fine feriehus på Kreta.


Men etter 2 strøk nå så ser jeg at det er potensiale. Og jeg merker at farger gjør meg glad.

For hver gang jeg går forbi det lille huset nå nå flirer jeg bredt. Hehe.


Jeg tenker nå at når alt er på plass med Hvitt rekkverk, ferdigmalte lister, blomster på veggen osv så er det greit med den fargeklatten som lyser mot en og gjør en glad.


Men farge skaper livlige samtaler iallefall. Handymannen prøver å overbevise seg selv at det blir ganske bra når alt det andre er på plass og vi blir vant til det. Minisnekkeren sa rett ut "det er kjempestygt!". Blomsterfinn og snuppa synes den er fin så jeg har ikke hjerte til å foreslo en annen farge. Vi beholder den og blir vant til den.


Og når lekehuset blir forvandlet tilbake til pottery shed, når ungene ikke vil leke der lenger, så maler nok denne damen den døren på nytt.


Men det er ikke sikkert at det blir hvitt :-)


Ellers så er det koselig å se på bilder av andre små hagehus og drivhus.


Bildene her er fra BHG.com.


Bildene fra vårt lille hus, kommer når alt det andre er på plass rundt den grønne døren :-)

Ha en super duper helg
!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar