lørdag, august 18, 2012

Mange fine og ulike hagestiler

Jeg merker at jeg er veldig opptatt av hager og innredning ute osv. Som de fleste andre vil jeg jo skape en hyggelig atmosfære man kan være i ute også. Selv om vi har nok plass i huset, så får man et ekstra rom når våren kommer og man kan flytte ut litt.

Men jeg er veldig skizofren i smaken min. Jeg tror jeg liker alt jeg. Jeg liker shabby chic, romantisk, long island og beach house stilen.


Jeg liker japanske hager, det stilrene, det klassiske og elegante og det fargerike med masse blikkfang (selv om jeg er redd for farger, hehe)


Jeg liker det bohemske, viktorianke hager og country stilen, og hager som kommer rett ut fra spøkelsesfilmer med masse labyrinter og digre statuer med masse mose  på.


Apropos mose, tror jeg er den eneste jeg kjenner som liker mose på taket. Alle sier vi bør høytrykksspyle taket på det lille huset i hagen vår, handymannen vil gjerne bytte til takstenen som vi har på huset vårt nå. Men jeg som elsker alt som ser slitt og gammelt ut, synes det er sjarmerende.....haha.


Så med alle de stilene jeg liker så finner jeg inspirasjon overalt. Det gjelder bare å ikke ta med seg alt hjem.....det kan bli litt rotete.


Hagebøker sier gjerne at man bør lage små rom på forskjellige steder i hagen. Men det var en ting jeg oppdaget tidligere i sommer da jeg feiret min store bursdag i hagen- ingen bøker sier husk og sett av god plass til å kunne sette opp et langt og stort partytelt. Heldigvis så har vi ikke gjerde mot naboen og har et godt forhold til naboen for da kunne jeg sette den ene delen av teltet over på hans plen også :-)


Gøy med hage er det iallefall- men luking har jeg ikke lært meg å like enda.....



Ha en deilig lørdag!






Bildene er fra bhg.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar