tirsdag, november 23, 2010

Oppussings-abstinenser

Jeg lurer på om det er med oppussing er som det er med de som tar plastisk kirurgi, at når man først har begynt så er det vanskelig å stoppe hehe. Neida, det er deilig å ikke ha noe å pusse opp og alt er ferdig. Men blir man noen gang ferdig når man har hus?
 Vi pusset opp dette kjøkkenet for 9 år siden nå og nå får det en facelift igjen. Mest av praktiske hensyn. Siden vi har plassert slagbenken inn så må vi flytte komfyren slik at det er lettere å komme til. Så da tar vi å maler taket og veggene på nytt. Vi var veldig lei av den oker-gule fargen på veggene her.
 Og flisene er altfor mørke,  og IKKE artige å vaske, så de måtte bort.
 Her er det grunnet,
 og et par skap er flyttet, ett er revet (ikke på bildet her)
 og flisene er borte. Noen fargerpøver er tatt. Jeg begynte å male grått, men da kom det godt fram at kjøkkeninnredningen er ikke ordentlig hvit, ikke eggehvit en gang. Mye gulere.
Flaks har det at vi har et vennepar (som har også pusset opp masse og bygget på de siste årene) som hadde en varmere gråfarge, med mer rødt i, som vi kunne prøve. På den første gråfargen jeg malte så ble den ganske fin. Skal forsøke å male alle veggene ikveld og se hvordan det blir. (Jeg malte den lånte gråfargen på en vegg som kun var grunnet hvit og da var den ikke like fin som på den allerede "feil grå" malte veggen. Så fin ut i mørket og i lunsjen idag måtte jeg hjem og se det i dagslys! Det er mørkt når jeg drar om morgenen og mørkt når jeg kommer hjem om kvelden. Man må jo også se den i dagslys så man ikke får sjokk til våren, hehe. Alternativet var å vente til helgen og jeg klarer ikke å vente så lenge.....
Morsomt å leke med farger!

3 kommentarer:

  1. Oppussing og hus er vel egentlig en evig runddans...forandring fryder osv.;) Ikke enkelt å finne den PERFEKTE fargen og lyset er veeeldig viktig....tipper du lykkes:)

    SvarSlett
  2. Spennende!! Gleder meg til å se hvordan det blir når det er ferdig ;-)

    klem

    SvarSlett
  3. Man kan bare starte i andre enden igjen når man er "ferdig". :o) Gleder meg til å se ferdig resultat! :o)

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett