fredag, mai 11, 2012

Gammel butikkvekt

Jeg har jo tatt ut litt på verandaen, selv om været ikke har vært på sitt beste i det siste.
Denne gamle butikkvekten fant vi på loftet da vi flyttet inn i huset.


Jeg har nesten ikke hatt den fremme. Så jeg tok den ut på verandaen, og fant en blomster potte som passet perfekt på vektskålen. Den skal selvfølgelig få blomst oppi seg. Venter bare på litt bedre og varmere vær. Snart venter jeg ikke lenger.....hehe.

Jeg husker jeg viste vekten til min farmor for en del år siden og hun fortalte de hadde hatt en sånn i butikken de drev i gamle dager. Så hver gang jeg ser på den vekten så tenker jeg på henne :-)


Kjøpmannsdisken har vi hatt i mange år. Den var opprinnelig furu, og vi hadde den da vi bodde i Oslo for mange, mange år siden. Den ble malt hvit for 5 år siden tenker jeg. Og vi byttet ut treknottene til de håndtakene i zink. Den har stått i et par rom, og så i kjelleren. Men nå har den fått et par strøk med husmaling på seg og har fått komme ut i lyset.

Ha en deilig fredag i Mai alle sammen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar