mandag, mai 07, 2012

Dåpsbord

Det var en flott og koselig dåp igår. Koselig å feire den lille niesen min. Gøy å se at dåpskjolen jeg strikket ble brukt igjen.


Bordene ble fine også. Enkle gerbera, pioner og hortensia i flotte rosa toner, i smale vaser, på bordet. Og store herlige hortensia i store krukker på gulvet.


Vi festet bordkortene i klyper i glassene. Det var egentlig ganske genialt for enkelte brukte de som navnelapper på klærne sine etterpå. Veldig lurt siden det var familier og venner der mange møtte hverandre for første gang.


Koselig lokale. Det ble servert deilig tapas.



Ble så koselig da lysene ble tent. Man skal være veldig forsiktig med åpne og lave telys holdere. En serviett kom i berøring med en og jeg måtte leke branndame (nei, det var ikke min serviett). Bra jeg har øvd på det på øvelser på jobben mange ganger, hehe :-) Jeg slapp å bruke skumapparat eller brannslange denne gangen da. Kneblet flammen med tallerken og helte på litt farris etterpå.


Det var så hyggelig å møte tanter, onkler, kusiner og fettere jeg ikke har sett på lenge.


Og ekstra hyggelig var det å få vite en kusine er på tjukka :-) En baby til i familien er alltid velkommen!







Må bare vise kjolen som lille dåpsjenta hadde i selskapet etterpå. Bildene jeg tok viste ikke kjolen helt så jeg må låne av bloggen til svigerinna mi. Se den lekre kjolen:




Ha en deilig solfylt mandagskveld :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar