onsdag, desember 19, 2012

Ommøblering

Når man ikke pusser opp før jul så må man ta en liten ommøblering, hehe. Men jeg har tenkt på å flytte spisestuen lenge (les: et par år), og omsider nevnte handymannen at det kanskje var en ide (etter jeg har hintet om det og forsøkt å få det til å virke som om det var hans ide i lengre tid. Men jeg vet at han tenker "ommøblering = nå må jeg flytte på lamper...."- og det forstår jeg er en møkkajobb)


Så fort han var borte en dag, og snuppa vår kom hjem fra skolen, så flyttet jeg på det meste sammen med henne. Jeg er så utrolig takknemlig at hun er så sterk selv om hun er ikke sååååå stor enda. Hun har hjulpet meg å flytte mange møbler - mange ganger, hehe. Tror faktisk hun er sterkere i armene i meg. Flink i håndbakk er hun også :-)

Anyway, er såååååå mye mer fornøyd nå:


Før bilde:


Ble mye bedre plass og estetisk mer riktig,  også i forhold til bruken av rommet!


Denne gamle kjøpmannsdisk som har vært i nesten alle rommene i huset, ute på verandaen, og i den gamle leiligheten vår i Oslo, den har fulgt oss overalt.  Den er egentlig ganske sliten, og holder egentlig på å falle fra hverandre, men passet så godt inn.




Og denne sofaen som kun er et par år gammel, men allerede meget slitt og nuppete, skal nok byttes ut med et par deilige kurvstoler med fotskammel e.l. etterhvert. Men akkurat nå ble det kledd opp med et par pledd og brukes fortsatt flittig.


Framskapet ble flyttet til spisestuen også. Den klarte ikke snuppa og jeg så der måtte jeg ha hjelp av handymannen- etter jeg hadde tømt det for inventar. Så nå er det vasket og ryddet til jul!
  

Morsomt å se at det skapet har sett sånn ut før:



Og tv skapet som sto her før har da blitt flyttet opp til guttas rom. Så de fikk egen tv på rommet.




Alle ble fornøyde!


Som lille blomster finn sa- "vanligvis liker jeg ikke når du flytter på møbler mamma, men denne gangen var du kjempeflink!"
Tenker det har mye å si at han fikk tv'en på rommet jeg.....haha.

Ha en flott onsdag!


1 kommentar:

  1. Så fint det ble. Det er deilig med litt ommøblering.
    Ønsker deg en flott dag.
    Klem

    SvarSlett